Cím: 1183 Budapest, Üllői út 452. Térképen Tel: (1) 290-2417 Asztalfoglalás

Azték zsálya – avagy a fantasztikus chia mag

Az elmúlt években óriási és egyre növekvő népszerűségnek örvend a Mexikóban és Dél-Amerikában őshonos chia mag. Nem is csoda, hiszen nagyon változatosan elkészíthető és még egészséges is.

A chia magot már az aztékok is felhasználták (ezért is nevezzük azték zsályának), ma pedig az amerikaiak körében is igen népszerű, pedig eleinte állateledelként forgalmazták.  Újdonsült népszerűségét főként az egészségre kifejtett hatásainak köszönheti: rengeteg ásványi anyagot tartalmaz, magas az omega3 és omega6 zsírsav- és antioxidáns tartalma, de sok kalcium, kálium, cink és mangán is van benne. Emellett ráadásul nagyon alacsony a kalóriatartalma, rosttartalmának köszönhetően viszont hamar telítettségérzést okoz, így fogyókúrázóknak is erősen ajánlott a fogyasztása.

Sok féle módon elkészíthetjük, de ha nagyon idő szűkében vagyunk, még csak feldolgozni sem szükséges, hiszen nyersen, önmagában is fogyasztható. Mivel nagyon enyhe (mogyoróra emlékeztető) íze van, érdemes beletenni valamibe: müzlibe, gyümölcslébe, kefirbe, joghurtba.

Leggyakrabban manapság azonban chiapuding formájában találkozhatunk vele. A legegészségesebb verzió, ha mi magunk készítjük el.

2 deciliter tejet (akár állati, akár növényi tejet is választhatsz az elkészítéshez) egy jól zárható edénybe öntünk, amibe beleszórunk 3 evőkanál chia magot és 2 teáskanál mézet. Ezeket nagyon alaposan elkeverjük, majd lezárva az edényt 12 órára a hűtőbe tesszük. Közben, ha tehetjük, nem árt néha újra megkeverni. A 12 óra elteltével reszeljünk le, vagy szeleteljünk apróra néhány gyümölcsöt, például almát, epret, banánt, majd szórjuk az edénybe ezeket is. Választhatunk bogyós gyümölcsöket is, ezeket egészben keverjük a pudinghoz. Még egy kis időre visszatesszük a hűtőbe, és már fogyasztható is!