Cím: 1183 Budapest, Üllői út 452. Térképen Tel: (1) 290-2417 Asztalfoglalás

Itt a tavasz, éljenek a friss zöldségek!

Tél végére még azok is vágynak egy kis friss zöldségre, akik egyébként a más típusú ételeket preferálják. Most, hogy már beköszöntött a tavasz, végre ismét friss, vitamindús zöldségfelhozatalnak örülhetünk. De melyek is pontosan a tavaszi idényzöldségek?

Ebben az évszakban jellemzően zsenge, leveles zöldségeknek örülhetünk: a megújuló természet különféle zöld színeiben pompázó salátáknak és a fokozatosan felmelegedő talajban megbúvó zöldségeknek.

Elsőként a retekre bukkanhatunk az áruházak polcain. Csodás kálium és folsavforrás, de C-vitaminban is rendkívül gazdag. Nyersen érdemes fogyasztani, például salátákba aprítva vagy szendvicsekre szeletelve. Intenzív, csípős íze miatt nem kell sokat rakni az ételhez, hogy feldobja azt.

Márciusban lépten-nyomon spenótra bukkanhatunk. Ilyenkor igazán érdemes a fagyasztott paraj helyett a friss zöldséget választani! C-vitaminban, K-vitaminban, magnéziumban, folsavban és vasban gazdag, ráadásul hihetetlenül sokoldalúan felhasználható. Akár fokhagymás spenótfőzelékként, tejszínes-spenótos tésztaként vagy nyersen, salátába keverve is tálalhatjuk, mivel minden ételt izgalmassá tesz.

Hamarosan következik a medvehagyma-szezon is. Nemcsak egy fantasztikusan finom, hanem egy nagyon egészséges zöldségről beszélünk. Javítja az emésztést, csökkenti a vérnyomást, fokozza az étvágyat, régebben pedig felső légúti megbetegedések megelőzésére használták. Tavaszi méregtelenítő étrendünkbe tökéletesen beilleszthető.

Áprilistól még jobban beindul a zöldségmánia, addig azonban érdemes a fentieken túl spárgával, articsókával, vízitormával és újhagymával feldobni az étkezéseket, így a tavaszi fáradtság is elkerülhet minket!